معرفی کلید های میانبر فتوشاپ

گردش کار خوب در فتوشاپ به ما سرعت و خلاقیت میده. اولین قدم، به یاد سپردن کلید های میانبر مهم در فتوشاپ هستش.

کلید های میانبر ثانیه های ما رو نجات میدن، ما رو خلاق تر میکنند و از ما انرژی کمتری میگیرند. کلید های میانبر باعث میشوند که فتوشاپ برای ما کار کند، نه ما برای فتوشاپ !

به یادسپردن همه ی کلید های میانبر، کار آسونی نیست و شاید هم بعضی از اونا کاربرد زیادی نداشته باشه. من با دونستن این موضوع، از مهم ترین کلید های میانبر رو که هر روز از اونا استفاده میشه براتون آوردم. پس سعی کنید این کلید های میانبر فتوشاپ رو یاد بگیرید تا به جای درگیر شدن با فتوشاپ، انگشتان شما کار رو انجام بدن !

 کلید های میانبر ابزار قلم مو ( brush tool ) 

ابزار قلم مو یا براش، ابزار شماره یک فتوشاپ محسوب میشه. آسایش داشتن با ابزار قلم مو، راه خوبی برای یافتن سرعت و دقت در فتوشاپ هستش. درضمن از این کلید های میانبر میشه تو ابزار eraser , healing brush , clone stamp هم استفاده کرد.

کلیدهای میانبر ابزار قلم مو

در اینجا یه راه سریع تر برای تغییر سایز قلم وجود داره. ابتدا دکمه alt را پایین نگه دارید و سپس راست کلید موس را پایین نگه دارید. با حرکت افقی موس، اندازه قلم کوچک و بزرگ میشود و با حرکت عمودی موس میتوانید سختی و نرمی قلم را تغییر دهید.

 کلید های میانبر لایه ها و ابزار انتخواب ( Layer and Selection Controls )  

زمانی که دارید روی یه پروژه کار میکنید، این کلید های میانبر، انتخواب شما را سریع تر میکنند و دسترسی به لایه ها رو راحت میکنند.

کلید های میانبر انتخواب و لایه

 کلید های میانبر کنترل فضای کلی ( state controls ) 

کلید های میانبر این قسمت در گردش کار و کنترل پروژه های بزرگتر بسیار کمک میکنه.

کلید های میانبر کنترل فضای کلی

 کلید های میانبر نظارت و مشاهده ( view )  

فکر کنید زمان کمی داشته باشید و بخواهید قسمت های مختلف یک پروژه رو بررسی کنید. در اینجا، چند کلید میانبر برای ساده کردن کار معرفی میکنم:

کلید های میانبر مشاهده و نظارت

 سفارشی کردن کلید های میانبر 

هر کسی متناسب با کاری که تو فتوشاپ انجام میده، به کلید های میانبر سفارشی برای خودش نیاز داره تا کارش رو راحت تر و سریع تر انجام بده. از اینجا میتونید کلید های میانبر رو برای خودتون تنظیم کنید : Edit > Keyboard Shortcuts

منبع : design.tutsplus

ترجمه و ویرایش : kaqazART